maanantai 25. huhtikuuta 2011

Jaa, se olisi uusi kevät

Ihanaa kun talven selkä taittuu ja kesä tulee kohisten. Pääsiäinen on hiljentymisen ja rahoittumisen aikaa. Mulla meni illat aika pitkästi työn merkeissä joten en juuri ehtinyt hiljaista viikkoa viettämään. Maanantaina olin naapuri pitäjän kirkossa Tuomasmessussa ja tiistaina omassa ilta kirkossa. Tuomasmessu oli ihana, minulle uusi kokemus. Nautin suunnattomasti lauluista ja esirukoilu hetkestä. Kuorokin oli oikein hyvä. Kirkoon oli tehty kolme alttaria ja vapaasti sai kävellä sytyttämän niille oman tuohuksen ja jos halusi sai jättää myös esirukouspyyntönsä ko. alttarin luo. Aiheet alttareilla oli kärsimys, työ ja arki sekä ilo. Alttareille jätettyt esirukousaiheet luettiin sitten laulujen välissä. . ja niiden puolesta rukoiltiin yhdessä. .
Todella ihana tunnelma oli. . . Minulle tärkeintä oli myös se että pääsin messuun ja ehtoolliselle.
Ennen iltakirkkoa kävin kiertämässä seurakuntakeskuksessa näyttelyn Pyhä koskettaa taiteessa. . ja kuuntelin runotuokion.

Täällä olisi raamatun opetusta nyt vapun aikana, käydään läpi Efesolaiskirje. Olen houkutellut erästä ystävääni, että lähtisi mun kanssani tuolla kurssille. . .
Katsotaan nyt kuinka käy saammeko itsemme liikkeelle. . .

Siunausta !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti